Followers

Thursday, January 28, 2010

Pelan transformasi beri manfaat kepada rakyat

KUALA LUMPUR: Dengan meletakkan kepentingan rakyat di hadapan, kerajaan melalui program transformasinya akan memastikan setiap warganegara menikmati segala hasil pembangunan negara.

Pelan transformasi itu yang akan didekati dengan cara baru yang radikal, akan menyaksikan perubahan penting dilakukan di dalam negara bagi mendatangkan hasil yang besar dan cepat, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Najib berkata, meskipun terdapat cabaran yang tidak dapat dielakkan, kerajaan akan tetap bertahan dan berusaha bagi mencapai impian ini, seterusnya menuju ke arah matlamat Wawasan 2020.

"Ini akan dilakukan dengan berganding bahu bersama rakyat, sektor awam, sektor sosial dan semua golongan masyarakat," katanya ketika membentangkan Pelan Hala Tuju Program Transformasi Kerajaan (GTP).

Kerajaan, katanya, akan berkongsi setiap perjalanan program transformasi ini bersama rakyat dari semasa ke semasa.

Laporan Tahunan Pertama akan diterbitkan suku pertama tahun depan.

"Dalam Laporan Tahunan Pertama, saya akan berkongsi maklumat mengenai kemajuan yang dibuat atas pelaksanaan, meraikan kejayaan-kejayaan, telus mengenai sasaran yang tidak tercapai dan memaklumkan pelan tindakan kami untuk meningkatkan prestasi mana yang perlu," katanya. - Bernama

0 comments: