Followers

Monday, October 26, 2009

Ahli SPDP perlu dahului parti daripada diri sendiri: Mawan

SIBU: Ahli Parti Progresif Demokratik Sarawak (SPDP) perlu pada setiap masa mendahulukan kepentingan parti daripada kepentingan diri sendiri, kata Presidennya, Datuk Seri William Mawan Ikon.

Beliau mengingatkan bahawa, tidak akan berkompromi dengan mana-mana individu atau kumpulan yang cuba menggugat kestabilan dan perpaduan parti.

"Kita telah saksikan bagaimana beberapa parti politik yang kukuh telah goyah apabila ahli tertentu mahu menterjemahkan agenda peribadi mereka menjadi realiti. Kita tidak mahu melalui percaturan seperti itu. Kita perlu elakkannya," katanya pada upacara angkat sumpah jawatan anggota jawatankuasa baru bagi lapan bahagian parti di sini, Kanowit dan Tamin, di Pusat Sivik di sini, semalam.

Mawan berkata, semua ahli perlu memberi tumpuan kepada cara terbaik untuk terus memainkan peranan sebagai ahli parti yang dihormati dan berharga dalam Barisan Nasional (BN).

Katanya, walaupun SPDP adalah satu parti yang kecil, ia tidak harus menjadi halangan kepada ahlinya daripada memberikan sumbangan besar kepada kepentingan menyeluruh BN dan berkhidmat kepada rakyat berpandukan gagasan 1Malaysia.

Sementara itu, beliau juga melahirkan harapan yang parti itu akan diberikan satu lagi jawatan menteri muda dalam rombakan Kabinet negeri oleh Ketua Menteri, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, yang dijangkakan tidak lama lagi. - Bernama

0 comments: