Followers

Thursday, October 15, 2009

Umno juarai semua rakyat: Najib

KUALA LUMPUR: Umno akan menjadi parti menjuarai rakyat dengan mendahulukan rakyat semua kaum daripada diri sendiri melalui perubahan yang sedang dizahirkan oleh parti itu, kata Datuk Seri Najib Razak, hari ini.

Dalam ucapan sulungnya sebagai Presiden Umno pada Perhimpunan Agung Umno 2009 di PWTC di sini, beliau berkata Umno akan terus menjuarai soal kebajikan dan periuk nasi semua rakyat dan mahukan gerak kerja parti selari dengan tuntutan zaman.

"Umno tidak boleh lagi kelihatan sebagai parti yang hanya dilihat condong kepada satu-satu pihak sahaja," katanya pada perhimpunan yang dihadiri oleh 2,500 anggota perwakilan.

Sebagai tonggak parti pemerintah, Umno tidak mampu ditanggap hanya sebagai bertumpu kepada inisiatif niaga besar-besaran atau projek mega semata-mata, tetapi mesti menjadi parti yang menjuarai rakyat.

"Khidmat Umno harus merata. Kita akan tetap menjadi parti yang pro kepada pertumbuhan ekonomi berdaya tahan, pengagihan kekayaan yang adil, jaringan keselamatan sosial menyeluruh dan kos hidup terkawal," katanya. - Bernama

0 comments: