Followers

Thursday, October 1, 2009

Bapa sahkan Rafiza tidak cedera dalam gempa Padang

KUALA LUMPUR: Bapa pelajar Malaysia, Datuk Mohamed Nazir Merasalam, hari ini menjelaskan anaknya, Rafiza Nazir, tidak tercedera dalam kejadian gempa bumi di Padang, Sumatera, petang semalam.

Nazir berkata, anak perempuannya itu menghantar pesanan ringkas (SMS) pada jam 11 pagi tadi untuk memberitahu beliau selamat, selepas ada laporan media mengatakan beliau cedera.

Katanya, Rafiza menghantar SMS itu tidak lama selepas beliau cuba menghubungi anaknya.

"Saya akan menghubunginya sebentar lagi dan Rafiza dijangka pulang sama ada hari ini atau esok dengan menaiki pesawat AirAsia," katanya ketika dihubungi Berita Harian Online sebentar tadi.

Hari ini, Wisma Putra melaporkan pelajar perubatan tahun kedua berusia 23 tahun dari Ampang Jaya yang menuntut di Universitas Andalas itu tercedera akibat gempa bumi itu.

Ketika kejadian, Fariza sempat mengambil barang kepunyaannya, termasuk pasport serta dokumen lain dan berlari keluar bersama empat lagi rakan lain dari banglo mereka untuk menyelamatkan diri.

Rafiza juga dilaporkan berjalan kaki sejauh lima kilometer dari rumah sewanya di Gunung Tangilun, sebuah zon hijau, untuk mendapatkan perlindungan selepas gempa bumi itu.

0 comments: