Followers

Tuesday, October 12, 2010

Bajet 2011 tumpu usaha mantapkan dasar baru kerajaan

KUALA LUMPUR: Bajet 2011 yang akan dibentangkan di Parlimen Jumaat ini dijangka lebih banyak berkisar kepada usaha memantapkan dasar baru kerajaan, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.
Ahmad yang juga Ketua Penerangan UMNO, berkata dasar berkenaan termasuk Program Transformasi Kerajaan (GTP), Program Transformasi Ekonomi (ETP), Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA), Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA) dan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10).
"Saya kira perkara sebeginilah yang akan diberi pendekatan lebih lanjut oleh kerajaan kerana ia penting sebagai sebahagian langkah yang digariskan untuk mencapai wawasan ekonomi berpendapatan tinggi," katanya ketika ditemui pemberita di Lobi Parlimen di sini hari ini.
Dalam pembentangan bajet kali ini, Ahmad juga membayangkan hasrat beliau selaku timbalan menteri untuk mendengar lebih banyak "berita gembira", terutamanya kepada rakyat.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dijadual membentangkan Bajet 2011 di Dewan Rakyat pada 15 Oktober.

Pada Perundingan Bajet 2011 di Putrajaya Sabtu lalu, Najib dalam ucapannya menyifatkan perbentangan Bajet 2011 sebagai yang akan menetapkan rentak transformasi ekonomi ke arah ekonomi maju dan berpendapatan tinggi menjelang 2020. - BERNAMA

0 comments: