Followers

Sunday, July 4, 2010

Torres yakin akhiri kemarau gol Piala Dunia

Fernando Torres
Fernando Torres
JOHANNESBURG: Fernando Torres yang masih gagal menemui gawang berharap mengakhiri kempen Piala Dunia dengan jaringan gol selepas digantikan ketika kemenangan Sepanyol 1-0 ke atas Paraguay semalam.

Penyerang Liverpool itu sekali lagi gagal menemui sentuhan dan digantikan jurulatih Vicente Del Bosque pada minit ke-56 selepas penampilan kali kelima tanpa jaringan sejak pembedahan lutut April lalu.
David Villa menjadi penjaring terbanyak kejohanan setakat ini dengan gol kelima ketika juara Eropah itu mengatasi Paraguay untuk berdepan Jerman pada separuh akhir di Durban awal pagi Rabu ini.
“Saya berharap saya akan menjaringkan gol di Piala Dunia ini, saya yakin saya dapat lakukannya," kata Torres.

Walaupun menghadapi kesukaran di Afrika Selatan, Torres masih mendapat kepercayaan Del Bosque.

"Secara fizikalnya beliau baik. Saya perlu menyatakan bahawa saya mengeluarkan beliau kerana pasukan tidak serasi tetapi kami amat gembira dengan usaha Fernando dan berharap beliau akan melakukan lebih baik pada perlawanan seterusnya," kata Del Bosque.

Del Bosque yakin Sepanyol akan meningkatkan permainan ketika menentang Jerman yang semakin cemerlang apabila membelasah Argentina 4-0 dalam perlawanan suku akhir malam tadi. - AFP

0 comments: