Followers

Wednesday, June 16, 2010

Reid julang imej New Zealand

RUSTENBURG: Winston Reid muncul wira dengan tandukan padu yang menerjah gawang lawan pada masa kecederaan ketika membantu New Zealand mengikat Slovakia 1-1 dalam perlawanan pembukaan Kumpulan F, Piala Dunia, malam tadi.
Shane Smeltz melakukan hantaran lintang tepat untuk membolehkan Reid tampil menanduk masuk - sekali gus membolehkan New Zealand mengutip mata pertama dalam Piala Dunia selepas gagal memenangi sebarang perlawanan dalam penyertaan sulung pada 1982.
Robert Vittek bagaimanapun memberi pendahuluan buat Slovakia pada minit ke-50 dengan menanduk masuk hantaran Stanislav Sestak.
Vittek kemudian nyaris mengukuhkan kedudukan pasukan pada minit ke-69 menerusi satu serangan balas tetapi penjaga gol, Mark Paston cepat menutup ruang menyelamatkan pintu gol.

“Saya fikir perlawanan pembukaan adalah kesempatan terbaik mendapat sesuatu dan saya amat kecewa sekiranya tewas dengan jaringan sebegitu,” kata jurulatih New Zealand, Ricki Herbet.

Empat pasukan dalam kumpulan itu masing-masing mengutip satu mata selepas Itali dan Paraguay juga terikat 1-1 dalam perlawanan awal pagi semalam.

Bagaimanapun, New Zealand dan Slovakia dianggap orang luar di Afrika Selatan.
Selepas aksi ini mereka dijangka berdepan kesukaran untuk menentang dua lagi lawan gaga dalam kumpulan berkenaan - AP

0 comments: