Followers

Wednesday, June 16, 2010

Ivory Coast ikat Portugal

PENYERANG Portugal, Liedson (depan) bergelut dengan pemain tengah Ivory Coast, Didier Zokora dalam saingan Kumpulan G, malam tadi.
PENYERANG Portugal, Liedson (depan) bergelut dengan pemain tengah Ivory Coast, Didier Zokora dalam saingan Kumpulan G, malam tadi.
Ronaldo gagal ledak, Drogba kembali beraksi

PORT ELIZABETH: Ivory Coast dan Portugal memulakan cabaran dalam kancah Piala Dunia dengan keputusan seri 0-0 dalam saingan Kumpulan G, malam tadi yang turut menyaksikan Didier Drogba kembali beraksi hanya 10 hari selepas menjalani pembedahan tangan yang patah.
Bintang Afrika itu yang memakai alat perlindungan khas dimasukkan sebagai pemain gantian pada babak kedua tetapi gagal membantu pasukannya memenangi pertembungan penting itu yang turut membabitkan juara lima kali, Brazil dan Korea Utara.
“Tiada sesiapa yang mahu tewas dalam perlawanan sebegini,” kata jurulatih Ivory Coast, Sven-Goran Eriksson.

“Ronaldo mempunyai peluang terbaik untuk mereka dan kami juga memiliki beberapa peluang seimbang bagi mencuri mata kemenangan dalam perlawanan ini.”

Kapten Portugal, Cristiano Ronaldo yang juga pemain sayap Real Madrid, mempunyai peluang untuk memecah kebuntuan dalam perlawanan itu apabila rembatannya dari jarak 25 meter terkena tiang kiri yang dikawal penjaga gol, Boubacar Barry pada minit ke-10.

Keputusan itu menyaksikan Ghana menjadi satu-satunya pasukan daripada enam pasukan Afrika yang beraksi dalam Piala Dunia kali ini mencatat kemenangan dalam perlawanan pembukaan edisi 2010. – AFP

0 comments: