Followers

Thursday, October 8, 2009

Sokongan rakyat di Bagan Pinang terus meningkat: MB

PORT DICKSON: Sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional (BN) di kawasan Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang terus meningkat dan kini berada di kedudukan yang amat baik, kata Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan.

"Setelah masuk enam hari berkempen, saya merasa amat bersyukur kerana dah lapan pilihan raya kecil diadakan sejak pilihan raya umum Mac 2008, tapi inilah pilihan raya kecil yang kita rasa sedap hatilah sebab kita tengok grafnya cantik.

"Sokongan rakyat terhadap BN bagus dan kita harap sokongan ini berterusan sampai pada hari mengundi Ahad ini," katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian kolam air Telok Kemang di bawah skim bekalan air Batu Hampar di sini, hari ini.

Keadaan ini, katanya, telah menyebabkan parti pembangkang berasa tertekan dan mereka kini terpaksa membuat pelbagai strategi termasuk melemparkan tohmahan kepada para pemimpin BN.

"Di sini saya nak beritahu penduduk Bagan Pinang jangan keliru. Jangan dengar tohmahan orang. Macam-macam duia nak tohmah pemimpin BN," katanya.

Mohamad berkata, setakat semalam sokongan pengundi Melayu, India dan Cina terhadap BN menunjukkan komitmen yang amat tinggi.

"Sokongan pengundi India dan Cina terhadap BN amat bagus manakala orang Melayu memang 'hardcore' kitalah. Jadi, itu yang pembangkang sakit jiwa tu. Dia (pembangkang) kata SPR tak telus...dan sebagainya.

"Sama juga semasa kempen pada pilihan raya umum 2008, dia kata SPR tak telus, tapi apabila dah menang di beberapa tempat, kenapa tak cakap SPR tak telus? SPR yang sama juga, tapi bila dah menang tak cakap pun.

"Ini semua hipokrit yang tertinggi... orang hipokrit yang amat melampau sekali. Contohnya, bila dia menang kes mahkamah, dia kata inilah titik permulaan sistem kehakiman yang amat baik di negara ini, tapi bila tak menang, dia pula kata inilah sistem yang paling buruk di dunia.

"Dalam apa juga hal, apabila tak menyebelahi mereka, dia kata semua tak betul....SPR tak betul, SPRM tak betul, polis tak betul, askar tak betul, undi pos tak betul dan pelbagai lagi... habis siapa yang betul? Ini semua dia nak mengelirukan rakyat. Dia cuma nak memutarbelitkan isu sebab dia rasa dah panas," katanya

Mohamad juga meminta pengundi Bagan Pinang supaya jangan terpengaruh dengan cakap pembangkang, sebaliknya menetapkan pendirian untuk hanya mengundi BN pada Ahad ini untuk masa depan yang lebih baik. - Bernama

0 comments: