Followers

Tuesday, October 13, 2009

Mahathir, Abdullah akan hadir perasmian Perhimpunan Agung Umno 2009

KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri dan Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad serta Tun Abdullah Ahmad Badawi sudah pun mengesahkan kehadiran mereka ke perasmian Perhimpunan Agung Umno 2009 pada Khamis ini.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata mereka dijemput sebagai tetamu kehormat pada majlis perasmian perhimpunan itu.

Kedua-dua mereka akan diiringi isteri masing-masing, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali dan Tun Jeanne Abdullah, katanya, hari ini.

Tengku Adnan berkata, Abdullah juga adalah perwakilan ke perhimpunan itu kerana beliau masih menyandang jawatan Ketua Umno Bahagian Kepala Batas.

Ini adalah kali pertama Abdullah menghadiri perhimpunan agung Umno sebagai tetamu selepas meletakkan jawatan sebagai Presiden parti pada Perhimpunan Agung Umno 2008 pada 28 Mac lalu, dan melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri pada 3 April lalu.

Bagi Dr Mahathir, ini kali pertama beliau menghadiri Perhimpunan Agung Umno sebagai ahli selepas menyertai semula parti itu pada 4 April lalu. - Bernama

0 comments: