Followers

Thursday, August 6, 2009

Sabah&Sarawak: Mesyuarat Umno bahas 1Malaysia

PAPAR: Mesyuarat Persidangan Perwakilan Umno bahagian Papar, Jumaat ini dijangka membahas dan menyokong konsep 1Malaysia yang diperkenalkan Datuk Seri Najib Razak.

Ketua Umno bahagian Papar, Datuk Abdul Rahim Ismail, berkata konsep 1Malaysia iaitu `Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan' itu antara yang akan dibahaskan sejajar komitmen Umno Papar untuk membantu merealisasikan konsep berkenaan.

"Umno bahagian Papar komited untuk membantu merealisasikan gagasan kerajaan itu, malah barisan kepemimpinan Umno bahagian ini juga sudah mula turun padang untuk memberi penjelasan mengenai konsep itu pada peringkat akar umbi," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Umno bahagian Papar di Pejabat Umno Bahagian, di sini.

Turut hadir, Timbalannya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kawang, Datuk Gulam Haidar Khan Bahadar; Ketua Pergerakan Wanita Umno bahagian, Datin Dayangku Ainun Pengiran Bagul dan Ketua Pergerakan Puteri Umno, Surianti Adam.

Persidangan itu akan dirasmikan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, di Dewan Masyarakat Pekan Papar, jam 2.30 petang.

Seramai 437 perwakilan Umno bahagian Papar dijangka menghadiri persidangan berkenaan.

Abdul Rahim yang juga Adun Pantai Manis meminta semua ahli Umno dan parti komponen Barisan Nasional hadir bagi mendengar amanat disampaikan Shafie.

"Mesyuarat kali ini istimewa kerana dirasmikan Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang juga anak tempatan," katanya.

0 comments: