Followers

Tuesday, August 17, 2010

Najib yakin hubungan Malaysia-Indonesia terus kukuh

NAJIB YAKIN HUBUNGAN MALAYSIA-INDONESIA TERUS DIPERKUKUH 

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, yakin jalinan hubungan erat antara Malaysia dan Indonesia akan terus diperkukuh dan dipereratkan lagi dalam pelbagai bidang yang lebih strategik.
Dalam perutusan tahniahnya kepada Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono, sempena Hari Kemerdekaan Indonesia ke-65 hari ini, Najib berkata ia akan menyumbang kepada kemajuan, kemakmuran dan keharmonian kedua-dua buah negara baik di peringkat dua hala, serantau mahupun antarabangsa.
Malaysia dan Indonesia sesungguhnya mempunyai hubungan persaudaraan yang sangat istimewa dan kerjasama yang amat akrab, katanya.

"Adalah menjadi harapan saya agar kedua-dua negara akan terus meningkatkan lagi jalinan kerjasama yang bermakna dan produktif ini demi kepentingan dan keberuntungan bersama," katanya.

Najib, bagi pihak kerajaan dan rakyat Malaysia, dalam perutusan itu mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Susilo sempena ulang tahun kemerdekaan republik itu.

"Saya juga berdoa semoga negara dan rakyat Republik Indonesia akan terus beroleh kesejahteraan dan kemakmuran di bawah pimpinan Yang Mulia Bapak," katanya. - BERNAMA

0 comments: