Followers

Sunday, March 28, 2010

BN tidak ketandusan pemimpin: Muhyiddin

GENTING HIGHLANDS: Barisan Nasional (BN) tidak ketandusan pemimpin yang boleh diketengahkan sebagai calon dalam pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusinya berkata, BN tidak berada dalam dilema untuk menentukan calon sama ada daripada Umno atau MIC, tetapi berada dalam dilema kerana terdapat ramai calon yang berkelayakan.

"Kita tidak berada dalam dilema, tetapi dilema kita kerana ramai calon yang layak...calon yang baik yang boleh kita ketengahkan. Kita tidak ketandusan pemimpin yang boleh kita ketengahkan," katanya kepada pemberita selepas menutup Konvensyen Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Kebangsaan 2010 di Institut Aminuddin Baki (IAB) di sini hari ini. Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno berkata, apa pun akhirnya parti akan memutuskan yang terbaik sebagai calon yang boleh diterima oleh pengundi.

Ketika ditanya mengenai cadangan Umno yang ingin mencalonkan bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Tan Sri Muhammad Muhamad Taib, Muhyiddin berkata: "Saya tidak fikir Mat Taib (Muhammad) setuju." - Bernama

0 comments: