Followers

Friday, October 2, 2009

Pesawat pertama bersama 120 warga Malaysia selamat mendarat 5.05 pagi


Pegawai TUDM memeriksa tali pinggang keselamatan pada penumpang sebelum berangkat ke Malaysia dari Padang, Indonesia, awal pagi tadi. - Foto Ghazali Bujang.

SUBANG: Pesawat pertama Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Hercules C130 yang membawa 120 warga negara Malaysia yang terkandas di Padang, Indonesia dalam kejadian gempa bumi di selatan Sumatera, kelmarin, selamat mendarat di Pangkalan Udara Subang pada jam 5.05 pagi tadi.

Pesawat yang dijadual tiba jam 3 pagi tadi mengalami kelewatan selepas lewat mendapatkan pelepasan di Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau (23km daripada pusat bandar Padang).

Pesawat berkenaan berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Minangkabau pada jam 3.55 pagi tadi.

Sejurus tiba, kesemua pelajar dan warga negara Malaysia yang lain terus dibawa menjalani pemeriksaan kesihatan di Bangunan Pergerakan Udara Pangkalan subang.

Ibu bapa yang berada di sini seawal jam 11 malam semalam, kelihatan menunggu di masjid Al-Muhajirin di TUDM Pangkalan Udara Subang.

Ketibaan mereka disambut Timbalan Menteri Luar, Senator A Kohillan Pillay.

PESAWAT pertama TUDM, Hercules C130 yang membawa 120 warga negara Malaysia selamat mendarat di Pangkalan Udara Subang pada jam 5.05 pagi tadi.

0 comments: