Followers

Saturday, July 24, 2010

2 maut, 4 parah kereta rempuh lori di Telupid

SANDAKAN: Dua maut dan empat lagi mengalami cedera parah apabila kereta yang mereka naiki hilang kawalan dan merempuh belakang sebuah lori muatan sawit di KM66, Jalan Beluran–Telupid hari ini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sandakan, Mohd Razali Awang Ahmad, berkata pemandu kereta itu Wahid Abdullah, 37, dan penumpang kereta itu yang dikenali sebagai Junjung Mohammad meninggal dunia di tempat kejadian.
"Empat lagi yang mengalami cedera parah ialah isteri Wahid, Aibah Mashud, 37, anak lelaki mereka, Adzmir Wahid, 3, manakala dua lagi penumpang lelaki belum dikenal pasti identiti mereka," katanya kepada pemberita di sini.
Mohd Razali berkata, semua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Beluran untuk rawatan dan keadaan mereka dilaporkan stabil manakala mangsa yang maut juga dihantar ke hospital yang sama untuk bedah siasat.

Katanya, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai nahas jalan raya itu pada jam 8.09 pagi dan menghantar sebuah jentera bersama lima anggota ke tempat kejadian.

"Anggota bomba mengambil masa 30 minit untuk mengeluarkan mayat mangsa yang tersepit dalam kereta tersebut yang remuk di bahagian depan dan kanan pemandu.

"Berdasarkan siasatan awal di tempat kejadian mendapati kereta yang dinaiki mangsa yang menuju ke arah Sandakan hilang kawalan lalu melanggar bahagian belakang lori sawit yang berada di depan," katanya. - BERNAMA

0 comments: