Followers

Thursday, June 10, 2010

Kerajaan yakin capai pertumbuhan enam peratus: TPM

KUALA LUMPUR: Kerajaan yakin boleh mencapai pertumbuhan enam peratus setahun dalam tempoh Rancangan Malaysia Ke-10 (RMKe-10), dari 2011 hingga 2015, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Kita yakin ia boleh tercapai. "Untuk mencapainya, peranan sektor swasta dalam bidang ekonomi sangat penting dan diutamakan," katanya Timbalan Perdana Menteri pada sidang media selepas pembentangan RMKe-10 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, di Dewan Rakyat hari ini.
Muhyiddin berkata, RMKe-10 ialah rancangan pembangunan yang sangat penting dalam usaha negara untuk mencapai taraf negara maju yang berasaskan ekonomi berpendapatan tinggi.
“Perdana Menteri telah mengambil kira segala bidang dan kepentingan semua kumpulan masyarakat dalam perancangan ekonomi lima tahun,” katanya.

Katanya, Program Transformasi Kerajaan (GTP) juga amat penting kerana ia menjadi pemacu kepada ekonomi negara.

“GTP amat penting kerana segala perancangan yang kita hendak buat boleh terhasil jika sistem penyampaian itu dapat kita tingkatkan,” katanya.

Menyentuh isu subsidi, Muhyiddin berkata ia adalah initiatif yang dirancang secara rapi dan akan bergerak bersama GTP.
“Beliau (Perdana Menteri) mahu rakyat memberi sokongan dan dokongan kepada kerajaan dalam menjayakan matlamat RMK-10,” katanya. - BERNAMA

0 comments: