Followers

Friday, April 2, 2010

3 maut, 9 cedera dalam serangan di Bachok

NARATHIWAT: Dua lelaki melepaskan tembakan rambang ke arah sebuah kedai kopi di Kampung Berangan, Bachok, di sini malam tadi, mengakibatkan tiga orang termasuk dua beradik maut, manakala sembilan lagi tercedera.

Kejadian itu dipercayai berpunca daripada serangan balas terhadap serangan yang membunuh enam orang pemburu di kampung berhampiran pada sebelah petangnya.



Ketua Polis Bachok, Kol PolJamlong Ngamnet berkata kejadian berlaku pada kira-kira pukul 10.30 malam apabila dua lelaki masing-masing bersenjatakan M16 dan AK47 dikatakan turun dari sebuah trak dan melepaskan tembakan rambang ke arah beberapa penduduk kampung di kedai kopi itu.


Awae Pakir Ali, 60, serta adiknya Arun Pakir Ali, 45, bersama seorang lagi lelaki Nikyeh Tuanwak, meninggal dunia di tempat kejadian, manakala sembilan lagi yang tercedera termasuk empat yang parah, kini dirawat di Hospital Narathiwat Rajchanakarin Hospital, di sini.

Jamlong berkata, beliau percaya insiden itu mempunyai kaitan dengan pembunuhan enam orang pemburu di Kampung Badung, Bachok, di sini, kira-kira 4 petang semalam.

Mereka ditembak dengan senjata M16 dan AK47 oleh antara lima dan enam penyerang, dan sepucuk pistol serta selaras senapang patah dilarikan dalam kejadian itu.

Sepuluh anggota polis yang yang berkejar ke tempat kejadian diserang dengan bom semasa melalui kawasan ladang getah, kira-kira satu kilometer dari tempat kejadian, dan mengalami kecederaan tingan. - Bernama

0 comments: