Followers

Saturday, December 5, 2009

Najib lawat Thailand 7 hingga 9 Disember

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, akan melakukan lawatan rasmi ke Thailand bagi menghadiri Perundingan Tahunan Malaysia-Thailand Keempat dengan Perdana Menteri Thailand, Abhisit Vejjajiva, di Bangkok dari 7 hingga 9 Disember.

Najib akan diiringi isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, lapan Menteri Kabinet dan dua Timbalan Menteri.

Menurut kenyataan Kementerian Luar hari in, Najib akan diraikan pada satu majlis sambutan sebelum kedua-dua pemimpin serta delegasi mereka mengadakan rundingan pada 8 Disember, diikuti jamuan malam sempena kunjungan itu.

"Perundingan tahunan itu memberi peluang kepada kedua-kedua Perdana Menteri untuk membincangkan cara bagi memperkukuhkan lagi hubungan dua hala antara Malaysia dan Thailand. Mereka juga dijangka menyentuh tentang bidang kerjasama yang memberi manfaat kepada kedua-dua negara," menurut kenyataan itu.

Kenyataan itu menyebut bahawa Najib akan ke Narathiwat dan melawat wilayah itu bersama Abhisit sebelum kedua-dua pemimpin berkenaan menghadiri upacara menamakan semula jambatan yang menghubungkan Bukit Bunga dan Ban Buketa sebagai Jambatan Persahabatan, pada hari berikutnya. - Bernama

0 comments: