Followers

Tuesday, November 17, 2009

Golongan miskin tidak akan terpinggir bawah program Subur

ROME 17 Nov. — Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani tidak akan meminggirkan golongan miskin yang layak mendapat subsidi beras kerana faedah itu akan tetap diberikan kepada mereka.

Menterinya, Datuk Seri Noh Omar berkata, pemberian subsidi menggunakan sistem kupon di bawah program Subsidi Beras Untuk Rakyat (Subur) itu, akan dilaksanakan secara berperingkat mulai bulan depan, bagi memastikan bantuan kepada golongan berkenaan mencapai matlamatnya.

"Bagi mereka yang telah mendaftar nama (daripada E-Kasih), mungkin mengambil masa sedikit untuk kita proses untuk diberikan kupon subsidi beras ini,” katanya kepada pemberita selepas menganjurkan majlis makan malam untuk delegasi Malaysia, sempena Sidang Kemuncak Keselamatan Makanan Dunia di sini, Isnin malam.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengetuai delegasi Malaysia pada sidang itu yang berlangsung selama tiga hari, mulai Isnin.

Dua hari lepas, Timbalan Menteri Kewangan Senator Datuk Dr. Awang Adek Hussin meminta kementerian berkenaan menangguhkan cadangan pemberian subsidi beras kepada golongan miskin pada bulan depan kepada suatu tarikh lain untuk memberi peluang lebih ramai rakyat mendapat faedah. - Bernama

0 comments: