Followers

Thursday, October 29, 2009

Syarikat korporat dan IPT perlu jalin kerjasama, kata Ismail

KUALA LUMPUR 29 Okt. — Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mahu melihat lebih banyak kerjasama terjalin di antara syarikat korporat dan institusi pengajian tinggi bagi mewujudkan program latihan keusahawanan untuk golongan muda.

Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kementerian sentiasa menyokong usahasama daripada mana-mana pihak bagi melatih golongan belia dan mempersiapkan mereka dengan kemahiran sebelum bergelar usahawan.

"Sebagai contoh, kerjasama yang terjalin di antara syarikat telefon mudah alih tempatan, CSL Group of Companies dengan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) sejak Ogos lepas dengan mewujudkan program ”On Job Education” bagi melatih golongan belia dalam bidang keusahawanan serta pemasangan telefon mudah alih.

"Usaha itu secara tidak langsung dapat membantu mengurangkan kadar pengangguran,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan pembukaan cawangan Kedai Konsep CSL ke-107 dan SSTHER MOBILE di Kompleks Pertama di sini hari ini. - Bernama

0 comments: