Followers

Monday, August 9, 2010

Mayat bayi ditemui di kawasan pelupusan sampah Tanjung Rambutan

IPOH: Seorang lelaki yang sedang mencari barang-barang lusuh terperanjat besar apabila menemui mayat seorang bayi hampir busuk di kawasan pelupusan sampah di Tanjung Rambutan di sini, hari ini.

Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk Zakaria Yusof, berkata mayat bayi lelaki yang berbungkus dengan kain batik dan lengkap berpakaian serta hidung disumbat dengan kapas itu ditemui lelaki berkenaan pada jam 1.50 petang, yang kemudiannya terus membuat laporan di balai polis berhampiran.
Beliau berkata, polis yang bergegas ke tempat kejadian menemui bayi yang dipercayai berusia lebih sebulan itu berhampiran dengan timbunan sampah, dan bayi itu kemudiannya dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat.
Katanya, polis sedang menunggu laporan bedah siasat bagi mengetahui punca kematian bayi itu.

"Bayi itu dipercayai meninggal dunia dalam tempoh 24 jam dan kesan lebam ditemui di seluruh badannya," katanya ketika dihubungi hari ini.

Zakaria meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak dengan menelefon 05-2451222 bagi membantu siasatan. - Bernama

0 comments: