Followers

Friday, July 2, 2010

EKSKLUSIF:Subkhiddin kecewa hampakan rakyat Malaysia

Subkhiddin Mohd Salleh
Subkhiddin Mohd Salleh
SEPANG: Wakil tunggal Malaysia ke Piala Dunia FIFA 2010 iaitu pengadil nombor satu negara, Subkhiddin Mohd Salleh, kecewa kerana tidak berpeluang mengendalikan sebarang perlawanan sejak kejohanan di Afrika Selatan itu bermula pada 11 Jun lalu.

Beliau berkata, kekecewaan itu ditumpukan kepada kegagalannya memenuhi impian rakyat Malaysia yang mahu melihat pengadil negara itu beraksi di tengah padang.
Katanya, sepanjang kejohanan di peringkat kumpulan dan kalah mati, beliau dilantik beberapa kali sebagai pengadil keempat yang berperanan memberi bantuan dan pendapat kepada pengadil utama bagi menjamin kelancarannya.
"Walaupun tidak dapat beraksi di tengah padang seperti yang diharapkan, saya berbangga kepada seluruh rakyat Malaysia dengan sokongan yang diberikan. Ia adalah kekuatan yang membantu saya untuk terus kekal di sana dan memberikan tugasan yang terbaik apabila diperlukan.

"Selain itu, sokongan keluarga dan rakan rapat di Malaysia yang sering menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) menjadi penawar bagi mententeram tekanan yang saya hadapi ketika berada di Afrika Selatan," katanya ketika ditemui Berita Harian Online di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), awal pagi tadi.

Subkhiddin yang tiba di KLIA pada jam 5.40 pagi tadi dari Johannesburg, Afrika Selatan, sebelum meneruskan penerbangan ke Pulau Pinang pada jam 7.30 pagi, sempat meluangkan masa bersama wartawan Berita Harian Online bagi menceritakan pengalamannya sepanjang berada di Afrika Selatan.

Beliau berkata, perbualan hampir empat kali setiap hari bersama isteri dan keluarga adalah penawar kepada dirinya.
"Saya selalu meluahkan kepada keluarga khususnya isteri apabila tidak dapat mengendalikan perlawanan dan sering membuat panggilan kepada Isteri selepas terbabit dalam satu perlawanan sebagai pegawai keempat.

"Sememangnya, apabila terpilih ke piala dunia, harapan adalah untuk mengendalikan sekurang-kurangnya sehingga peringkat kalah mati," katanya.

0 comments: