Followers

Monday, May 17, 2010

Susilo, Najib akan bincang isu kepentingan bersama esok

KUALA LUMPUR: Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono, akan menghadiri Rundingan Tahunan Ketujuh bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, esok untuk membincangkan isu yang mempunyai kepentingan bersama.

Susilo akan diiringi isteri beliau, Ani Yudhoyono, Menteri Luar Negeri Marty Natalegawa, Menteri Kabinet, pegawai kanan kerajaan dan media Indonesia.
"Najib dijadualkan bertemu dengan Susilo dalam satu mesyuarat terhad untuk membincangkan isu dua hala bagi mengukuhkan lagi hubungan persahabatan dan kerjasama antara Malaysia dan Indonesia.
"Hubungan dua hala pada segenap peringkat antara Malaysia dan Indonesia sentiasa terjalin erat," menurut kenyataan Kementerian Luar hari ini.

Kedua-dua negara mempunyai kerjasama erat dalam pelbagai bidang seperti pelaburan, perdagangan, pendidikan, pertahanan, kebudayaan dan keselamatan menerusi pelbagai kumpulan kerja seperti Mesyuarat Suruhanjaya Bersama dan Jawatankuasa Kerja Sosio-Ekonomi Malaysia-Indonesia.

Malaysia dan Indonesia telah membentuk mekanisme dua hala seperti Rundingan Tahunan yang membantu meningkatkan kerjasama sedia ada antara kedua-dua negara.

Susilo juga akan menghadiri Forum Ekonomi Islam Sedunia (WIEF) Keenam di Kuala Lumpur Rabu ini sebelum berlepas pulang ke Jakarta pada lewat tengah hari. - Bernama

0 comments: