Followers

Monday, December 7, 2009

Muhyiddin tiba di Jepun bagi misi pelaburan

TOKYO: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba di sini hari ini bagi melakukan lawatan empat hari dalam misi pelaburan khusus ke Jepun.

Misi yang bertujuan menarik pelaburan Jepun di dalam bidang elektronik canggih, teknologi automotif hijau, peralatan dan komponen pengangkutan, petrokimia dan produk kimia serta produk perubatan dan makanan.

Beliau dijadual menemui dan mengadakan pertemuan berasingan dengan Presiden dan Pengerusi beberapa syarikat Jepun di dalam usaha untuk menarik peningkatan pelaburan ke Malaysia.

Muhyiddin dan isterinya, Puan Seri Noorainee Abdul Rahman, disambut semasa tiba di hotel oleh kakitangan Kedutaan Malaysia, kakitangan Konsulat Jeneral dan para pegawai Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

Selain Tokyo, yang dikenali sebagai salah satu daripada tiga "pusat kuasa" ekonomi dunia bersama-sama dengan London dan New York, Muhyiddin akan turut melawat Osaka, yang dari segi sejarahnya merupakan pusat komersial Jepun dan pusat kawasan metropolitian kedua terbesar Jepun, iaitu Keihanshin.

Ini lawatan kerja pertama beliau sebagai Timbalan Perdana Menteri. - Bernama

0 comments: