Followers

Tuesday, November 24, 2009

Keputusan tak konsisten Nik Aziz tunjuk kelemahan Pas: TPM

PUTRAJAYA: Keputusan yang tidak konsisten Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, dalam beberapa isu termasuk pelantikan menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman, sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) adalah bukti kelemahan kepimpinan Pas, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata keputusan seumpama itu bukan saja menyebabkan orang ramai keliru, malah di kalangan ahli Pas sendiri.

"Dia (Nik Aziz) biasa begitu (dengan) sikap memilih-milih untuk membuat keputusan atau menjatuhkan sesuatu keputusan tertentu.

"Kalau ia berhubung kait dengan kepentingan peribadi (dan) keluarga, mula-mula kata begitu lepas itu begini, nampak dia tidak ada satu ketegasan dalam sikap...tak konsisten dalam kebanyakan hal dan kadang-kadang bercanggah kerana ada kepentingan tertentu," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Mineral Negara ketujuh di sini hari ini.

Beliau berkata sikap tidak konsisten Nik Aziz itu juga ditunjukkannya dalam isu penajaannya menunaikan ibadat haji ke Makkah, baru-baru ini.

0 comments: