Followers

Saturday, October 3, 2009

Tabung Gempa 1Malaysia Untuk Asia dilancarkan

PORT DICKSON: Atas semangat keprihatinan terhadap penderitaan mangsa bencana alam khususnya mangsa gempa bumi di Sumatera Barat, stesen TV kerajaan, RTM hari ini bekerjasama dengan badan bantuan kemanusiaan dan pembangunan antarabangsa Islamic Relief Malaysia (IRM) melancarkan Tabung Gempa 1Malaysia Untuk Asia.

Pelancaran tabung itu disempurnakan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, dalam satu majlis di Pusat Media, Jabatan Penerangan bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang di Teluk Kemang di sini hari ini.

Dalam ucapannya, Rais berkata RTM menjalinkan kerjasama dengan IRM bagi tabung berkenaan kerana yakin dengan keupayaan badan itu dalam usaha menyalurkan bantuan kemanusiaan kepada pihak yang ditimpa malapetaka.

"Dengan rangkaian 100 cawangan Islamic Relief di 40 buah negara di seluruh dunia, termasuk di Sumatera, komitmen badan itu dalam usaha berkenaan tidak dapat dipertikaikan lagi," katanya.

Beliau merayu rakyat Malaysia supaya menyumbang kepada tabung berkenaan secara cek atau tunai melalui akaun Maybank: 5621 4270 8704 atau akaun CIMB: 1259 0000 804 058 atau melayari laman web www.irm.org.my. - Bernama

0 comments: