Followers

Thursday, October 22, 2009

PAGE minta kerajaan teruskan PPSMI

KUALA LUMPUR: Kumpulan Bertindak Ibu Bapa untuk Pendidikan (PAGE) menyeru kerajaan memberi pilihan kepada sekolah untuk meneruskan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) di sekolah kebangsaan dan sekolah menegah kebangsaan.

Pengerusinya, Datin Noor Azimah Abdul Rahim, berkata kebanyakan sekolah di sekitar Lembah Klang mahu PPSMI diteruskan kerana hasil kajiselidik menunjukkkan 97 peratus ibu bapa menyokong pelaksanaan dasar terbabit tanpa mengetepikan keutamaan Bahasa Kebangsaan.

"ami berharap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, membuat pertimbangan dalam hal ini selaras dengan gagasan 1Mmalaysia yang mengutamakan rakyat. Kami yakin banyak sekolah yang menyokong dasar ini, tetapi tidak diberikan peluang untuk menyatakannya,"katanya pada sidang media di lobi Parlimen di sini, sebentar tadi.

Kumpulan itu yang mewakili sembilan sekolah di sekitar Lembah Klang menyerahkan memorandum terbabit kepada Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk V Saravanan.

0 comments: