Followers

Thursday, September 17, 2009

Mukhriz berpendapat Dr Mahathir tak kisah isu 'kalung selipar'

KUALA LUMPUR: Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir berkata bapanya, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, mungkin tidak mengambil kisah dengan cadangan seorang anggota MIC agar beliau (Dr Mahathir) dikalungkan dengan selipar.

"Saya tak tahu. Saya ingat dia pun tak kisah, saya tak sempat tanya lagi," katanya kepada pemberita di sini ketika diminta mengulas respon Dr Mahathir mengenai isu berkenaan.

Ketika membahaskan satu usul pada persidangan MIC baru-baru ini, seorang anggota perwakilan, M Sukumaran, mencadangkan agar Dr Mahathir dikalungkan dengan selipar sebagai membantah kenyataan negatif bekas Perdana Menteri itu terhadap kepemimpinan MIC.

Setelah dikecam hebat dan dianggap biadab, Sukumaran memohon maaf secara terbuka dan juga dilaporkan berkata ingin menemui Dr Mahathir untuk meminta maaf.

Ketika ditanya sama ada MIC juga perlu memohon maaf atas kebiadaban anggotanya itu, Mukhriz berkata itu terpulang kepada parti berkenaan tetapi pada pandangannya mungkin lebih elok parti itu berbuat demikian untuk meredakan keadaan.

"Saya pun terima banyak SMS dan panggilan kawan-kawan dari MIC yang menyatakan bahawa sebenarnya pendirian itu tidak dikongsi oleh MIC.

"Oleh itu, kita tak perlu rasa gusar bahawa ini satu trend. Jadi itu agak melegakan hati saya," katanya. - Bernama

0 comments: