Followers

Sunday, September 6, 2009

Bapa mentua Sultan Kedah meninggal

SUNGAI PETANI: Ayahanda Sultanah Kedah, Sultanah Haminah Hamidun meninggal dunia di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), di sini, malam kelmarin kerana sakit tua dan sakit jantung.

Hamidun Taib, 83, menghembuskan nafas terakhir kira-kira jam 11.30 malam ketika dirawat di Unit Rawatan Rapi. Allahyarham dimasukkan ke HSAH selepas sesak nafas jam 11 malam Khamis lalu.

Anak bongsu Allahyarham, Datuk Nor Azman berkata, arwah memang sudah uzur dan tinggal di Taman Cinta Sayang, di sini bagi memudahkannya menerima rawatan kerana hampir dengan hospital selain diziarahi Sultanah yang sering berulang alik.

Sultanah Haminah berada di sisinya ketika Allahyarham menghembuskan nafas terakhir. Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah dan anakanda baginda, Datuk Seri Tengku Putri Intan Safinaz turut berkenan menziarahi jenazah.

Kenamaan lain yang hadir termasuk Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mahdzir Khalid. Jenazah disembahyangkan di Masjid Taman Ria Jaya, di sini dan dibawa pulang ke Kampung Matang Jelutong, Bagan Serai, Perak untuk dikebumikan selepas solat Zuhur.

0 comments: