Followers

Saturday, May 16, 2009

Dengar muzik secara bebas

PENERIMAAN positif terhadap hiburan muzik mobiliti telah mendorong syarikat pengeluar produk teknologi, Sony Malaysia memperkenalkan koleksi Walkman terbarunya iaitu siri X1000F dan W202.

Untuk model W202 misalnya, ia didatangkan dengan reka bentuk fon kepala tanpa wayar bagi membolehkan pengguna menikmati muzik secara bebas mengikut cara mereka tersendiri.

Dengan berat hanya 35 gram, ia sangat sesuai di bawa ke mana-mana sahaja sekali gus melengkapkan gaya hidup individu yang aktif.

Dari segi fungsinya, model tersebut mempunyai pendail kawalan mudah untuk pemilihan muzik dan operasi secara intuitif yang dikenali sebagai navigasi ZAPPIN.

Kelebihan lainnya adalah pada fungsi drag and drop ketika proses pemindahan fail audio dari komputer.

Dengan tawaran lima warna menarik iaitu hitam, putih, merah jambu, ungu dan hijau, W202 dijual pada harga RM299 sementara untuk edisi terhad Adidas pula harganya RM369.

Bagi siri X1000F, ia merupakan pemain MP3 video pertama yang dilengkapi dengan panel skrin sentuh OLED bersaiz tiga inci untuk paparan video yang lebih jelas dan nyata.

Model berkenaan dilengkapi dengan teknologi Digital Clear Audio bagi tawaran kualiti audio terbaik selain S-Master yang bertindak sebagai amplifier kuasa serta fungsi penghapusan bunyi bising secara digital (DNC).

Pengguna X1000F juga berpeluang untuk memuat turun video dari laman web YouTube menerusi sambungan LAN secara wayarles atau Wi-Fi.

Di samping itu, melalui perisian Content Transfer pula, pengguna boleh berkongsi foto, muzik dan juga filem bersama individu lain secara lebih mudah.

Kelebihan lainnya adalah seperti mempunyai teknologi telefon maya, aplikasi pemulihan dinamik, operasi hybrid serta penalaan radio FM.

Walkman X1000F kini boleh didapati dengan tawaran harga RM1,299 untuk kapasiti 16 gigabait (GB) dan RM1,599 untuk 32GB.

0 comments: