Followers

Sunday, August 29, 2010

Indonesia digesa jaga kepentingan pelabur Malaysia: Mukhriz

KULIM: Kerajaan Indonesia diminta supaya menjaga kepentingan dan keselamatan pelabur Malaysia di negara tersebut seperti mana yang dilakukan oleh pihak Malaysia di negara ini.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Mahathir, berkata hubungan erat antara kedua-dua negara yang telah terjalin sekian lama perlu dijaga termasuk dalam soal ekonomi.
"Kita tidak mahu berlaku insiden-insiden yang mencemarkan perhubungan yang sentiasa baik itu,” katanya di sini, semalam.
Beliau tidak menolak kemungkinan tunjuk perasaan terhadap Malaysia di republik tersebut didalangi oleh pihak yang cemburu melihat hubungan erat antara kedua-dua negara.

“Kita tak mahu membuat spekulasi yang bukan-bukan tetapi kita yakin bahawa ada pihak yang cuba membuat (kacau) semata-mata untuk meleraikan pertalian baik kedua-dua negara,” katanya.

Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia dilempari dengan najis manusia Isnin lalu oleh sekumpulan penunjuk perasaan dari Benteng Demokrasi Rakyat (BENDERA). - Bernama

0 comments: