Followers

Sunday, June 27, 2010

Ulama sebaris dengan ahli UMNO lain: Hishammuddin

BUTTERWORTH: UMNO tidak akan meletakkan ulama berkelulusan tinggi yang menyertainya baru-baru ini pada suatu kedudukan yang istimewa, sebaliknya mereka diharap dapat berdiri sebaris dengan anggota lain memperjuangkan dasar parti.
Naib presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata kedudukan mereka sama sahaja seperti ahli lain kerana perjuangan parti lebih mementingkan pegangan nilai.
"Tidak kiralah mereka yang menyertai itu ulama, guru atau pelajar, selagi mereka berpegang kepada dasar parti, mereka boleh berjuang bersama.
"Kita tidak mahu dilihat sebagai parti ekstrem dan kita akan perjuangkan Islam yang boleh diterima semua pihak," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Bukit Mertajam di sini, hari ini.

Hishammuddin yang juga Menteri Dalam Negeri berkata, beliau yakin penyertaan golongan ulama itu ke dalam UMNO mampu memperkuatkan parti.

Hadir sama Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Penaga, Datuk Azhar Ibrahim, dan Ketua Penerangan UMNO Negeri merangkap Ketua UMNO Bahagian, Datuk Musa Sheikh Fadzir.

Jumaat lalu, seramai 40 ulama muda profesional termasuk yang berkelulusan sarjana dan doktor falsafah, menyertai UMNO bagi membantu menyemarakkan gerak kerja dakwah dalam parti itu dan di negara ini.
Sementara itu, ketika ditanya mengenai hala tuju UMNO di kalangan rakyat, Hishamudin berkata, parti itu sudah berada di landasan yang betul bagi proses transformasi untuk menghadapi perubahan landskap politik semasa.




"Sejarah telah membuktikan UMNO dapat mengharungi dan menepati apa yang diinginkan rakyat dalam pemerintahan sejak dulu lagi," katanya. - BERNAMA

0 comments: