Followers

Wednesday, March 10, 2010

Surat untuk PM terus dapat sambutan

IPOH: Menjelang tarikh tutup Pertandingan Menulis Surat kepada Perdana Menteri pada 19 Mac ini, Pos Malaysia Berhad menerima lebih 3,500 pucuk warkah daripada pelajar di 30 sekolah di negeri ini, hari ini.

Ketua Operasi Pos Perak, Muhyddin Jaffar, berkata surat-surat itu diterima dari sekolah-sekolah di dua daerah iaitu Ulu Perak dan Kinta.

"Kutipan dari sekolah di daerah-daerah lain di negeri itu akan dibuat minggu depan," katanya pada majlis ringkas penyerahan surat kepada Pos Malaysia di Sek Men Keb Tarcisian Convent, di sini.

Pertandingan itu yang dianjurkan bersama Pos Malaysia, Suruhanjaya Komunikasi dan Kebudayaan, dan Kementerian Pelajaran dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 29 Disember lalu.

Setakat ini pertandingan yang terbuka kepada pelajar berusia dari tujuh tahun hingga 17 tahun itu telah menerima lebih 60,000 surat, dan Pos Malaysia mensasarkan jumlah itu meningkat kepada 100,000 apabila pertandingan berakhir.

Enam surat terbaik akan memenangi hadiah-hadiah menarik dalam bentuk wang tunai, kamera digital, baucer pembelian buku dan koleksi setem dengan pemenang utama akan menerima komputer riba.

Sementara itu, Ketua Sektor Pembangunan dan Kemanusiaan Jabatan Pelajaran Perak Zulkurnaini Hussin yang turut hadir pada majlis itu berkata kerjasama dan inisiatif dari pihak sekolah memainkan peranan penting dalam menggalakkan pelajar menyertai pertandingan berkenaan.

Seorang pelajar, Nur Ain Azuri, 17, yang menyertai pertandingan itu berkata dia berasa bangga dapat menyumbangkan idea dalam aspek pembangunan, sosial dan perpaduan kaum. - Bernama

0 comments: