Followers

Monday, March 22, 2010

Beri peluang kepada pemimpin muda memimpin: Wee

KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda MCA, Datuk Dr Wee Ka Siong menyeru semua ahli parti yang muda untuk memberikan sokongan mereka kepada calon generasi muda pada pemilihan parti 28 Mac ini.

Beliau berkata, inilah masanya untuk membuat pembaharuan dalam parti bagi memberi laluan kepada calon muda menduduki tempat kepimpinan utama seperti Datuk Seri Liow Tiong Lai yang mengumumkan hari ini akan bertanding bagi kali pertama jawatan timbalan presiden parti pada pemilihan tersebut.

"Saya akan berikan sokongan penuh kepada beliau (Liow). Ia adalah sebahagian daripada meremajakan parti dan kita perlu lebih ramai pemimpin muda untuk menduduki tempat utama. "Pada hakikatnya, saya ingin merayu kepada perwakilan pada pemilihan ini, supaya beri banyak peluang kepada calon muda yang dinamik dan berkemampuan di kalangan ahli CC (jawatankuasa pusat) atau VP (naib presiden) yang akan dipilih," katanya selepas Liow mengumumkan akan bertanding bagi jawatan nombor dua tertinggi parti di Wisma MCA, di sini hari ini.

Wee yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata, beliau gembira melihat ramai calon muda seperti Liow tampil bertanding, sama ada bagi jawatan timbalan presiden atau CC. - Bernama

0 comments: