Followers

Saturday, January 9, 2010

PM umum RM15.6 juta untuk baik pulih dua pangsapuri

RAWANG: Datuk Seri Najib Razak, hari ini mengumumkan peruntukan sebanyak RM15.6 juta bagi membaik pulih 5,000 unit pangsapuri Seri Anggerik dan Seri Cempaka di Bandar Bukit Sentosa, dekat sini yang rosak dipukul ribut lapan tahun lalu. Perdana Menteri berkata, peruntukan itu diberikan setelah berpuashati dengan penjelasan penduduk dan memahami kesulitan yang dihadapi mereka. "Sebelum datang ke sini saya telah meninjau ke kawasan itu. Keadaan flat itu cukup buruk. Macam flat berhantu, macam tak ada orang. Bumbungnya dah rosak dan tercabut dan tidak boleh digunakan lagi. Perkara ini bukan baru. Ia telah berlalu lebih lapan tahun.

"Saya telah berbincang dengan wakil penduduk. Mereka minta saya timbang apa-apa peruntukan khas untuk membaik pulih flat itu.

"Maka, sejajar dengan prinsip rakyat didahulukan maka pihak kerajaan bersedia untuk membantu dan dengan itu saya isytiharkan peruntukan RM15.6 juta untuk membaik pulih pangsapuri tersebut," katanya ketika berucap merasmikan Program Juara Rakyat yang dihadiri lebih 20,000 pengunjung di tapak ekspo Bandar Bukit Sentosa, Hulu Selangor, hari ini.

Turut hadir ialah isteri beliau, Datin Seri Rosmah Mansor; Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafei Apdal; Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Zahid Hamidi; dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

0 comments: