Followers

Friday, January 29, 2010

Perhimpunan Agung Umno 28 hingga 30 Oktober

KUALA LUMPUR: Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno hari ini menetapkan 28 hingga 30 Oktober depan sebagai tarikh Perhimpunan Agung Umno 2010, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Katanya, mesyuarat peringkat cawangan akan diadakan antara 1 Mei hingga 15 ini Jun manakala mesyuarat perwakilan bahagian serta sayap Wanita, Pemuda dan Puteri pula akan berlangsung dari 16 Jun hingga 16 Julai ini.

Najib yang juga Presiden Umno berkata, Jawatankuasa Pengurusan dan Pejabat Umno akan mengemaskinikan keanggotaan parti untuk mengetahui senarai sebenar keanggotaan parti pada masa ini.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat MT pertama tahun ini di Ibu Pejabat Umno di Menara Dato Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Katanya, setiap pimpinan peringkat perlu mengambil berat mengenai kemasukan anggota baru supaya ianya dipermudahkan dan berusaha secara berterusan menambah bilangan anggota baru.

"Kemaskini senarai keahlian di peringkat bahagian dijadual selesai pada 10 Mac dan senarai keahlian dipamerkan pihak bahagian selama 21 hari antara 15 Mac hingga 5 April.

"Pada 6 April hingga 15 April pula adalah tarikh penghantaran senarai keahlian ke ibu pejabat Umno," katanya.

Najib juga berkata, program Juara Rakyat yang dilancarkan di Bukit Sentosa, Hulu Selangor, pada 9 Januari lalu akan diperluaskan dengan program susulan diadakan di Kedah dari 5 hingga 7 Februari ini.

Katanya, program susulan itu dilancarkan oleh Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Najib berkata, selain menetapkan tarikh, mesyuarat MT juga mengambil maklum mengenai beberapa inisiatif kerajaan seperti Pelan Hala Tuju Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan cadangan untuk memperkenalkan Model Ekonomi Baru.

"MT telah memberi beberapa input kepada program kerajaan itu untuk dipertimbangkan," katanya. - Bernama

0 comments: