Followers

Monday, December 14, 2009

Mun Yee-Yan Yee raih emas terakhir terjun

VIENTIANE: Pasangan Leong Mun Yen dan Ng Yan Yee meraih pingat emas terakhir Malaysia di Kolam Renang, Kompleks Sukan Nasional melalui acara 3m papan anjal seirama di sini, hari ini.

Ia adalah penampilan kedua gandingan mereka dalam mana-mana kejohanan terjun selepas meraih pingat gangsa di Kejohanan Asia di Foshan, China, bulan lalu.

Bagi Yan Yee, 16, pelajar tingkatan empat Sekolah Sukan Bukit Jalil, kejayaan meraih pingat emas sulungnya pada penampilan pertama di Sukan SEA memberi semangat kepadanya untuk terus berjaya dalam sukan ini.

"Pada asalnya saya seorang atlet gimrama dan bakat saya telah dikesan oleh jurulatih (Yang Zhuliang) untuk menyertai acara terjun. Menurutnya saya mempunyai fizikal yang sesuai untuk acara terjun.

"Masa mula-mula sertai acara terjun ini, saya langsung tidak tahu berenang tapi lama-kelamaan saya sudah dapat memahirkan diri. Selepas tiga tahun bersama skuad terjun elit negara, saya sudah dapat lihat potensi saya dalam sukan ini," katanya. - Bernama

0 comments: