Followers

Sunday, November 22, 2009

Ahli perniagaan Malaysia raih anugerah Jerman-Malaysia 2009 di Berlin

BERLIN: Ahli perniagaan Malaysia, Ir Lee Swee Eng muncul seorang daripada dua pemenang yang meraih Anugerah Jerman-Malaysia 2009 berikutan sumbangan signifikan mereka dalam menggalakkan dan memperkukuhkan hubungan Jerman-Malaysia.

Lee adalah pengasas dan pengarah urusan kumpulan KNM Group Berhad.

Warga Jerman yang turut menerima anugerah itu ialah Walter Schlebusch, yang berkhidmat di sebuah syarikat berpangkalan di Munich, Giesecke & Devrient (GD).

Kedua-dua mereka menerima anugerah itu pada Jumaat lalu, dalam satu upacara khas yang diadakan di Kedutaan Malaysia di Berlin.

Upacara itu menyaksikan penyampaian anugerah terhadap individu yang memberi "sumbangan signifikan" dalam pelbagai bidang bagi menggalakkan dan memperkukuhkan hubungan Jerman-Malaysia.

Duta Malaysia ke Jerman Datuk Zakaria Sulong memberitahu Bernama bahawa Lee dan Schlebusch telah melaksanakan tugas yang baik dalam menggalakkan hubungan dua hala.

Beliau berkata langkah Lee mengambil alih Boersig, sebuah syarikat berpangkalan di Berlin dengan kos RM1.7 bilion menjadi bahan bualan dalam lingkungan industri di Jerman di samping mencetuskan minat kepada bakal pelabur Malaysia di Jerman. - Bernama

0 comments: