Followers

Sunday, December 26, 2010

Penerbangan MAS ke dan dari Kota Kinabalu lewat

KUALA LUMPUR 26 Dis. – Sesetengah penerbangan Malaysia Airlines (MAS) ke dan dari Kota Kinabalu, Sabah lewat hari ini disebabkan Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) ditutup sementara pagi ini ekoran gangguan perkhidmatan trafik udara di lapangan terbang itu.

Pengarah Operasi MAS, Kapt Azharuddin Osman berkata, penerbangan lain ke atau dari destinasi lain dijangka lewat sedikit, dengan sedikit perubahan dalam jadual masa.

Bagaimanapun, masalah itu sedang ditangani dan bekerjsama rapat dengan lapangan terbang berkenaan dan semua pihak berkuasa penerbangan awam berkaitan untuk mengurangkan sebarang kesulitan, menurut beliau dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau menggesa semua penumpang terbabit untuk memeriksa status penerbangan mereka melalui www.malaysiaairlines.com atau menghubungi Pusat Panggilan 1300-88-3000 (dalam Malaysia) atau 603-7843 3000 (di luar Malaysia) sebelum ke lapangan terbang.

Penumpang juga boleh memeriksa status penerbangannya melalui telefon bimbit mereka dengan melayari flymas.mobi. – Bernama

0 comments: