Followers

Saturday, December 4, 2010

2 maut, 4 cedera dalam 2 nahas berasingan di Perak

IPOH: Dua terbunuh manakala empat cedera dalam dua kemalangan berasingan di Ipoh dan Teluk Intan semalam dan awal hari ini.
Dalam kejadian di Jalan Raja Nazrin Shah, dekat Kampung Kepayang di sini, seorang wanita terbunuh manakala suaminya dan seorang lagi lelaki cedera selepas lori yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan pada 6.14 pagi.
Ketua Polis Trafik Daerah Ipoh, DSP Mohd Rodzi Rejab, berkata mangsa yang terbunuh ialah penumpang lori Hayati Mahat, 47, manakala suaminya Mohd Sabri Ibrahim, 54, yang memandu lori, cedera di badan dan kaki.
Pasangan suami isteri itu berasal dari Kampung Sungai Itek, Gopeng.

"Hayati yang mengalami cedera parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat," katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohd Rodzi berkata, seorang lagi pemandu lori penunda kereta, Saiful Asuwa Abdul Hamid, 27, berasal dari Simpang Pulai, turut cedera. Kedua-dua mangsa yang cedera dirawat di hospital yang sama.

Beliau berkata, nahas berlaku ketika lori yang dipandu Saiful Asuwa dalam perjalanan dari Ipoh ke Gopeng dikatakan terbabas ke kanan jalan lalu bertembung lori dipandu Mohd Sabri yang membawa muatan sayur menuju ke kawasan penjaja di Stadium Perak di sini.
Sementara itu, dalam kejadian di Teluk Intan, seorang lelaki terbunuh manakala tiga lagi cedera apabila dua buah kereta bertembung di Km 26.5 Jalan Teluk Intan-Sungai Dulang malam tadi.

Ketua Polis Daerah Hilir Perak, ACP Goh Kok Liang, berkata mangsa yang terbunuh dalam kejadian 10.30 malam itu ialah pemandu kereta, S Varatharajan, 49, berasal dari Sungai Sumun, Teluk Intan.

Mangsa yang bekerja sebagai pemandu bas, cedera parah di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian. Mayatnya dihantar ke Hospital Teluk Intan untuk bedah siasat.

Goh berkata, mangsa yang cedera ialah pemandu kereta yang hanya dikenali sebagai Siti Hasnah, 45, dan dua anaknya, Mohamad Zahir Lufti Suhaimi, 16 dan Siti Nurjehan Suhaimi, 14, semuanya berasal dari Sabak Bernam, Selangor.

Dalam kedua-dua nahas itu, pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat dikejarkan ke tempat kejadian untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit dalam kenderaan. - BERNAMA

0 comments: