Followers

Monday, December 27, 2010

1Malaysia: Makkal Sakti serah memo kepada MB Selangor

SHAH ALAM 27 Dis. — Berlaku sedikit kekecohan di luar bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor di sini hari ini apabila empat anggota Pemuda Parti Makkal Sakthi Malaysia (MMSP) gagal menyerahkan memorandum kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagi membantah larangan penggunaan logo 1Malaysia di papan iklan.

Kejadian itu berlaku pada kira-kira 12.30 tengah hari apabila kumpulan itu bertikam lidah dengan pegawai media di pejabat Menteri Besar Selangor, Tuan Nazuri Tuan Ismail yang menerima memorandum itu bagi pihak Menteri Besar.

Setiausaha Agung MMSP, S. Sutager memberitahu pemberita, pergerakan Pemuda parti amat kecewa kerana mereka tidak dapat menyerahkan memorandum itu kepada Abdul Khalid atau Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu.

“Abdul Khalid atau Ronnie sendiri sepatutnya menerima memorandum ini daripada kami jika mereka ikhlas dalam memperjuangkan hak demokrasi dan kebebasan di negara ini,” katanya.

Beliau berkata rakyat secara sukarela telah menerima slogan 1Malaysia sebagai hak mereka dan bukannya milik mana-mana parti politik.

"Sepertimana ditegaskan oleh Perdana Menteri, konsep 1Malaysia ialah untuk pembinaan negara bangsa dan bukan untuk tujuan politik,” katanya. - Bernama

0 comments: