Followers

Thursday, November 25, 2010

Yang di-Pertuan Agong mahu warga UiTM sentiasa bekerjasama

SHAH ALAM: Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin mengingatkan warga Universiti Teknologi Mara (UiTM) untuk sentiasa bekerjasama dan mengelakkan perpecahan sesama sendiri.
Baginda berkata, setiap warga UiTM perlu memahami dasar dan pendekatan universiti itu, sekali gus bersama memainkan peranan dan menyokong hala tujunya.
"Beta percaya setiap individu itu mempunyai kekuatan atau keistimewaan tersendiri yang boleh membantu penambahbaikan universiti ini. Pihak pengurusan perlulah mengenal pasti kekuatan individu itu. Berusahalah mendapatkan yang terbaik dari modal insan berkenaan," titah baginda.
Pada istiadat Konvokesyen ke-73 UiTM di sini, Tuanku Mizan turut melahirkan rasa gembira apabila permohonan UiTM untuk membina hospital berasaskan pelancongan di institusi pengajian berkenaan mendapat kelulusan kerajaan.

Baginda bertitah, beliau sendiri turut menyaksikan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara UiTM dengan dua universiti dari Kanada dan Amerika Syarikat dalam usaha memperkasakan bidang perubatan di negara ini.

Seramai 21475 orang graduan menerima diploma, ijazah sarjana muda, sarjana dan doktor faslafah pada konvokesyen terbabit.

0 comments: