Followers

Saturday, November 27, 2010

UMNO Kelantan harap pembinaan Jalan Kota Bharu-Kuala Krai dipertimbangkan

BACHOK: Badan Perhubungan UMNO Kelantan, berharap Kerajaan Pusat dapat menimbang permohonan pembinaan segera jalan baru antara Kota Bharu ke Kuala Krai untuk mengatasi kesesakan yang teruk terutama pada musim perayaan.
Timbalan Pengerusinya, Datuk Dr Awang Adek Hussein, berkata sudah sampai masanya permohonan itu diberi keutamaan memandangkan keadaannya semakin terdesak.
"Bila tiba musim perayaan, jalan yang ada sekarang tidak dapat menampung kenderaan anak-anak Kelantan yang bekerja di perantauan pulang berhari raya di kampung," katanya selepas merasmikan majlis berkhatan beramai-ramai di Pusat Kesihatan Beris Panchor di sini, hari ini.
Pada majlis itu, seramai 150 murid sekolah dari kawasan Dewan Undangan Negeri kawasan Tawang menyertai program itu secara percuma.

Dr Awang Adek, yang juga Timbalan Menteri Kewangan, berkata demikian ketika diminta mengulas rungutan rakyat Kelantan terutama yang pulang dari Kuala Lumpur untuk menyambut Hari Raya Aidiladha dua minggu lepas terpaksa mengambil masa antara 10 dan 14 jam untuk sampai ke kampung halaman disebabkan kesesakan jalan berbanding tujuh jam pada hari biasa. - BERNAMA

0 comments: