Followers

Thursday, November 18, 2010

BN kekal konsep pemuafakatan

PUTRAJAYA 18 Nov. - Barisan Nasional (BN) akan terus mengamalkan konsep pemuafakatan dan tidak bercadang membuat perubahan besar dalam soal memilih calon untuk pilihan raya akan datang, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, walaupun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Pengerusi BN mempunyai kata pemutus dalam proses pemilihan calon, rundingan dan perbincangan sentiasa diadakan dengan pemimpin parti-parti komponen BN.

Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi BN berpendapat, perkara itu bukan sesuatu yang penting untuk dibincangkan pada Konvensyen BN pada 28 November ini.

"Saya tidak fikir itu satu mauduk (tajuk) yang sangat penting untuk dibincangkan di situ (Konvensyen BN) kerana kita sudah wujud satu mekanisme dan tradisi yang masih baik.

"Saya tidak lihat (perlu) satu perubahan besar dalam soal memilih calon. Yang pentingnya, mesti ada konsep musyawarah sebelum kita capai kata putus yang biasanya dibuat oleh Pengerusi BN," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat kabinet mengenai pembangunan modal insan di sini hari ini. - Bernama

0 comments: