Followers

Thursday, November 18, 2010

BAKTI rai 300 anak yatim, warga emas, OKU

PETALING JAYA: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, bersama-sama anggota Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-isteri Menteri dan Timbalan Menteri (BAKTI) hari ini meraikan 300 orang anak yatim, warga emas dan orang kelainan upaya (OKU) di sebuah hotel di Subang Jaya.
Rosmah yang juga Yang Dipertua BAKTI turut menyampaikan sumbangan sejumlah RM125,000 kepada 25 rumah kebajikan dengan setiap rumah kebajikan menerima RM5,000, selain cenderahati kepada golongan yang tidak bernasib baik, sempena sambutan Hari Raya Aidiladha dan Deepavali.
Antara rumah kebajikan yang terbabit ialah Rumah Kebajikan Karunai Illam, Tara Foundation, Pusat Penjagaan Kanak-Kanak Cacat Taman Megah, Malaysian Mental Health Association, Persatuan Sindrom Down Malaysia, Yayasan Bestari, Rumah Penyayang Tun Abdul Razak Pekan, Pahang, Persatuan India Muar, Johor, Pusat Dakwah Jeli, Kelantan dan The Chik Sin Thong, Pahang.
Turut hadir, isteri Timbalan Perdana Menteri, Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, dan Ahli Kehormat BAKTI, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali. - BERNAMA

0 comments: