Followers

Friday, November 26, 2010

AMK berjuang bebaskan Anwar daripada tuduhan liwat: Shamsul

PETALING JAYA: Angkatan Muda Keadilan (AMK) meletakkan perjuangan bagi membebaskan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan liwat sebagai misi utama sayap parti itu.
Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin, berkata bagi tujuan itu pihaknya akan menghantar wakil ke luar negara untuk memberi penerangan kepada masyarakat dunia dalam usaha membebaskan Anwar Ibrahim daripada tuduhan itu.
Beliau menyamakan tuduhan terhadap Anwar kini dengan yang dihadapi pemimpinan dunia seperti Nelson Mandela dan tokoh demokrasi Myanmar, Aung San Suu Kyi, sebelum ini.
"Beberapa pemimpin AMK akan ditugaskan untuk memainkan peranan secara aktif dan komprehensif di peringkat antarabangsa bagi memberi penerangan kepada masyarakat dunia mengenai kezaliman yang dihadapi (Datuk Seri) Anwar Ibrahim.

"Usaha menuntut hak Anwar mendapat perbicaraan yang adil ini harus menjadi misi utama kita. Saya mahu melihat tenaga dan komitmen yang dipusatkan kepada misi ini lebih daripada komitmen dalam pemilihan yang baru lalu," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar Kongres Nasional di sini, hari ini.

0 comments: