Followers

Tuesday, October 5, 2010

TKSU Kementerian Pengajian Tinggi meninggal dunia

KUALA LUMPUR: Timbalan Ketua Setiausaha (Pembangunan) Kementerian Pengajian Tinggi, Datuk Dr Ramli Hasan, 52, yang meninggal dunia pada awal pagi tadi, dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Lebuh Raya Karak-Kuala Lumpur di Gombak di sini.

Allahyarham yang meninggal dunia di Hospital Selayang pada jam 2.53 pagi meninggalkan isteri Datin Kasiah Tahir, 49, dan lima orang anak.
Anak keduanya, Aizat Akmal Ramli, 23, berkata ayahnya yang tidak pernah mengalami apa-apa penyakit tetapi mengadu sakit dada tengah malam tadi.
"Lepas itu kami bawa ayah ke klinik tapi mereka kata ayah tidak sakit apa-apa, dan kemudian kami balik semula ke rumah dan saya tidur balik.

"Tapi apabila baru sahaja melelapkan mata, emak kejutkan kami supaya bangun, katanya ayah dah sakit tenat.

"Kami kemudian bawa ayah ke Hospital Selayang dan dimasukkan ke wad kecemasan tapi tak lama kemudian mereka kata dah tak dapat buat apa-apa," katanya kepada pemberita di Taman Batu Muda di sini hari ini.
--LAGI
TKSU-MENINGGAL 2 (AKHIR) KUALA LUMPUR

Aizat Akmal berkata sebelum menghembuskan nafas terakhir ayahnya sempat berpesan kepadanya supaya menjaga adik-adiknya yang lain dengan baik.
Turut menziarahi Allahyarham ialah Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dan Ketua Setiausaha Kementerian Pengajian Tinggi Tan Sri Dr Zulkefli A. Hassan serta pegawai kementerian.
-- BERNAMA

0 comments: