Followers

Saturday, October 9, 2010

Pemuda komponen BN desak isu perkauman tidak lagi dibangkitkan

KUALA LUMPUR: Pemimpin sayap parti komponen Barisan Nasional (BN) mendesak segelintir pihak termasuk Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) supaya tidak lagi membangkitkan isu perkauman kerana tindakan itu hanya akan menjejaskan perpaduan di negara ini.
Ketua Pemuda GERAKAN, Lim Si Pin, berkata ketika negara mengorak langkah ke arah negara maju, semua pihak tanpa mengira bangsa dan agama perlu bersatu padu dengan memupuk suasana harmoni.
"Kita rakyat Malaysia perlu terus bergerak maju, Jangan kita masih lagi membicarakan atau terus membangkitkan isu perkauman.
"Melayu, Cina atau India, yang pentingnya kita semua rakyat negara ini, kita perlu bersatu menjayakan aspirasi 1Malaysia," katanya ketika ditemui selepas menghadiri Perhimpunan Mesyuarat Agung Tahunan Pemuda MCA ke-46 di Wisma MCA di sini, sebentar tadi.

Sementara itu, Setiausaha Pemuda MIC, C Sivaraajh berkata, beliau sedih apabila isu perkauman terus dibangkitkan bagi tujuan tertentu walaupun negara sudah lebih 50 tahun mencapai kemerdekaan.

Katanya, semua rakyat Malaysia tanpa mengira agama berkorban untuk kemajuan negara ini.

"Malaysia sentiasa menjadi contoh kepada negara luar...itu satu perkara yang membanggakan.
"Tetapi, masih ada pihak yang secara berterusan membangkitkan isu perkauman. Perkara ini tidak akan menguntungkan mana-mana pihak," katanya

0 comments: