Followers

Thursday, October 7, 2010

Pelakon Abu Bakar Ariffin meninggal dunia

KANGAR: Pelakon Abu Bakar Ariffin, 58, yang pernah membintangi beberapa filem dan drama sekitar 80-an meninggal dunia di rumahnya di Kampung Padang Melangit, Bintong, dekat sini, selepas mengadu sesak nafas malam tadi.

Allahyarham yang agak sinonim dengan watak garang dan penjahat termasuk membintangi drama Gerak Khas, menghembuskan nafas terakhir kira-kira jam 11.30 malam di pangkuan isterinya, Siti Armah Samsuddin, 52.
Selain isteri, Allyarham meninggalkan empat anak berusia 23 hingga 29 tahun serta dua cucu .
Siti Armah ketika ditemui berkata, arwah malam kelmarin secara tiba-tiba mengadu sesak nafas ketika sedang berehat di ruang tamu rumah.
"Saya cuba membantu dengan mengurut dan memicit badan suami untuk memudahkannya bernafas, tetapi takdir sudah menentukan ajalnya sudah sampai dan arwah pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya.
"Arwah sebelum itu kelihatan biasa saja dan pada sebelah pagi, dia kelihatan begitu ceria berbasikal ke pusat perkelahan di Sungai Batu Pahat. Malah, arwah juga sempat melayari laman sembang facebook beberapa jam sebelum meninggal dunia," katanya.
Siti Armah berkata, arwah mengambil keputusan menetap di kampung asalnya di Perlis selepas bersara sebagai Pegawai Sumber Manusia di Syarikat Apson Toyocom Corporation di Seri Damansara, Kuala Lumpur, sejak Disember tahun lalu.

0 comments: