Followers

Monday, October 4, 2010

Najib sertai perhimpunan bekas tentera 10 Oktober

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dijangka menyertai 17,000 bekas anggota tentera pada satu perhimpunan besar-besaran di Stadium Putra Bukit Jalil Ahad ini.

Perhimpunan anjuran Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) itu adalah bagi menghargai jasa dan pengorbanan bekas tentera dalam mempertahankan keamanan negara.
Ia dijadual berlangsung dari 12 tengah hari hingga 5.30 petang.
Presiden PBTM, Datuk Muhammad Abdul Ghani, berkata perhimpunan itu juga bertujuan meningkatkan keyakinan diri bekas tentera selain membuang perasaan dipinggirkan walaupun telah menamatkan perkhidmatan.

"Ia juga bagi menghargai jasa Perdana Menteri kita yang banyak memberi perhatian kepada PBTM ketika beliau menjadi Menteri Pertahanan," katanya kepada pemberita di Wisma Pahlawan di sini hari ini.

Beliau berkata, 200 daripada 2,227 bekas tentera yang pernah terbabit dalam peperangan dengan Parti Komunis Malaya dan tentera Jepun dijangka hadir.

Muhammad juga meminta bekas tentera yang ingin mendaftar sebagai ahli PBTM supaya mengunjungi laman web www.pbtm.org.my.
"Setakat ini hanya 139,000 sahaja bekas tentera yang mendaftar," katanya. - BERNAMA

0 comments: